آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

کلاهبرداری در فارکس

چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۰۸ ب.ظ

راه های کلاهبرداری در فارکس

باتوجه به اینکه در حال حاضر بیشتر معاملات ارز های دیجیتالی در صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال صورت می گیرد، در بازار فارکس که یکی از مشهورترین این بستر های آنلاین در میان فعالان بازار ارز دیجیتال است که امکان کلاهبرداری بروکر ها از حساب های آن بسیار می باشد. از این رو روش های کلاهبرداری زیادی با پیشرفت این فناوری به وجود آمده اند که راه های جلوگیری از این کلاهبرداران برای سرمایه گذاران در بازار فارکس نیز وجود دارد.

 

کلاهبرداری از طریق اسپرد

کلاهبرداری قدیمی فارکس بر اساس دستکاری کامپیوتری اسپردهای خرید/فروش بود. نقطه اسپرد بین قیمت خرید و فروش نشان دهنده ی کمیسیون معاملات رفت و برگشتی انجام شده از طریق بروکر است. این اسپردها معمولاً در بین جفت ارزها بسیار متفاوتند. کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که نقاط اسپردها تفاوت زیادی دارند.

خوشبختانه با توجه به تحت نظارت بودن بروکرها این کلاهبرداری در ده سال گذشته کاهش یافته است با این وجود مراقب بروکرهایی که رگوله شده نیستند باشید. تمایل به دستکاری میزان اسپرد هنوز هم وجود دارد و برای یک بروکر غیر مجاز بسیار راحت است که با پول شما ناپدید شود.

 

مارکت میکر بودن بروکر ها در بازار فارکس

یکی از عواملی که احتمال کلاهبرداری در فارکس را افزایش می دهد مارکت میکر بودن بروکر ها در بازار فارکس است. مارکت میکرها در واقع با ایجاد میز معامله و دریافت اسپرد و تامین نقدینگی مشتریان کسب درامد می کنند.

بر فرض مثال شما به بروکر خود درخواست خرید چند هزار دلار یا یورو را داده اید طبیعتا بروکر مد نظر شما ابتدا باید از میان مشتریان سفارش فروشی هم راستا با درخواست شما بیابد. یک مارکت میکر اگر نتواند سفارش فروش مطابق نیاز شما پیدا کند معامله ی مدنظر شما را به تامین کننده ی معتبر مد نظر خود که بانک یا نهاد مالی معتبری است ارجاع می دهد و با این کار ضمن کاهش خطرات احتمالی سرمایه شما ، سود مد نظر خود را نیز به دست می اورید.

ظاهرا این مساله مشکل ساز نیست اما موارد بیشماری وجود دارد که بروکرهای کلاهبردار از طریق اقدام به مارکت میکر اقدام به کلاهبرداری نموده اند. بنابراین این مورد را حتما با دقت بررسی کنید.

  • Fatemeh Mahmoodi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی