آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

آلپاری یک واسطه برای اتصال معامله گران به بازار فارکس است. کارگزاری فعال در ایران برای آلپاری، بروکر آلپاری است و محبوبیت بالایی نیز دارد. آلپاری ذارای کارمزد پایین برای معامله گران خود است. همچنین از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. آلپاری به واسطه کمیسیون بین المللی خدمات مالی ریگوله شده که یک پشتیبان بزرگ برای معامله گران است. در حال حاضر آلپاری از بزرگترین برندهای صنعت تجارت محسوب می‌شود. شرکت آلپاری در سال 1998 تأسیس شد و در سال 2016 مجوز فعالیت از طرف بانک مرکزی فدراسیون روسیه دریافت نموده است

بروکر آلپاری 6 نوع حساب مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند nano mt4 ، ecn mt4 ، pamm pro ecn mt4 و ....

همچنین ویژگی‌های مخلتفی نظیر واریز و برداشت ریالی را در اختیارمعامله گران قرار می دهد. علاوه بر این، بروکر آلپاری به اولین واریز سرمایه شما 30% پاداش نیز می دهد. ویژگی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری در برورکر آلپاری نیست. حتی با یک دلار می توانید در حسابی مانند نانو فارکس معامله کنید. نکته ی دیگر این است که این بروکر در ایران جزء قدیمی ترین بروکرهایی هست که در شرایط مختلف اقتصادی ، سیاسی و تحریم و هنوز هم به خدماتش به معامله گران ایرانی ادامه داده است. از ویژگی مثبت دیگر بروکر آلپاری می توان به این اشاره کرد که معامله گران برای یادگیری و امتحان روش های مختلف معامله، نامحدود حساب دمو (آزمایشی) را امتحان کنند.

  • Fatemeh Mahmoodi

راه های کلاهبرداری در فارکس

باتوجه به اینکه در حال حاضر بیشتر معاملات ارز های دیجیتالی در صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال صورت می گیرد، در بازار فارکس که یکی از مشهورترین این بستر های آنلاین در میان فعالان بازار ارز دیجیتال است که امکان کلاهبرداری بروکر ها از حساب های آن بسیار می باشد. از این رو روش های کلاهبرداری زیادی با پیشرفت این فناوری به وجود آمده اند که راه های جلوگیری از این کلاهبرداران برای سرمایه گذاران در بازار فارکس نیز وجود دارد.

 

کلاهبرداری از طریق اسپرد

کلاهبرداری قدیمی فارکس بر اساس دستکاری کامپیوتری اسپردهای خرید/فروش بود. نقطه اسپرد بین قیمت خرید و فروش نشان دهنده ی کمیسیون معاملات رفت و برگشتی انجام شده از طریق بروکر است. این اسپردها معمولاً در بین جفت ارزها بسیار متفاوتند. کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که نقاط اسپردها تفاوت زیادی دارند.

خوشبختانه با توجه به تحت نظارت بودن بروکرها این کلاهبرداری در ده سال گذشته کاهش یافته است با این وجود مراقب بروکرهایی که رگوله شده نیستند باشید. تمایل به دستکاری میزان اسپرد هنوز هم وجود دارد و برای یک بروکر غیر مجاز بسیار راحت است که با پول شما ناپدید شود.

 

مارکت میکر بودن بروکر ها در بازار فارکس

یکی از عواملی که احتمال کلاهبرداری در فارکس را افزایش می دهد مارکت میکر بودن بروکر ها در بازار فارکس است. مارکت میکرها در واقع با ایجاد میز معامله و دریافت اسپرد و تامین نقدینگی مشتریان کسب درامد می کنند.

بر فرض مثال شما به بروکر خود درخواست خرید چند هزار دلار یا یورو را داده اید طبیعتا بروکر مد نظر شما ابتدا باید از میان مشتریان سفارش فروشی هم راستا با درخواست شما بیابد. یک مارکت میکر اگر نتواند سفارش فروش مطابق نیاز شما پیدا کند معامله ی مدنظر شما را به تامین کننده ی معتبر مد نظر خود که بانک یا نهاد مالی معتبری است ارجاع می دهد و با این کار ضمن کاهش خطرات احتمالی سرمایه شما ، سود مد نظر خود را نیز به دست می اورید.

ظاهرا این مساله مشکل ساز نیست اما موارد بیشماری وجود دارد که بروکرهای کلاهبردار از طریق اقدام به مارکت میکر اقدام به کلاهبرداری نموده اند. بنابراین این مورد را حتما با دقت بررسی کنید.

  • Fatemeh Mahmoodi

با کاهش سقف برداشت صرافی بایننس و محدودیت بیت‌کوین به صورت روزانه و احراز هویت همه‌ی کاربران، بسیاری از ایرانیان که از خدمات این صرافی استفاده می‌کردند، به دنبال صرافی جایگزین هستند. اگر در اصفهان هستید می‌توانید از فیوچرز بایننس در اصفهان استفاده کنید.

فیوچرز بایننس

فیوچرز بایننس معاملات مشتق شده‌ای هستند که به شما امکان می‌دهند قیمت‌ دارایی‌های آینده در بازار ارزهای رمزپایه را حدس بزنید. این قرارداد مشتمل بر دو نوع قرارداد سنتی و دائمی است که هر دو نوع ماهیت قراردادی را که شما برای انعقاد قرارداد انتخاب کرده‌اید تعیین می‌کند.

 

چگونگی افتتاح حساب معاملات آتی بایننس

ابتدا باید یک حساب عادی در بایننس درست کنید. برای این کار به بایننس مراجعه کرده و ثبت نام کنید. 

روش واریز وجه به‌حساب آتی بایننس

شما می‌توانید وجوه را بین کیف پول صرافی (کیف پولی که در بایننس از آن استفاده می‌کنید) و کیف پول آتی (کیف پولی که از آن در معاملات آتی بایننس استفاده می‌کنید) جابجا نمایید. برای انتقال وجوه به کیف پول آتی، روی گزینه انتقال (transfer) کلیک کنید. مقداری که موردنظرتان است را وارد کرده و سپس روی دکمه تأیید انتقال کلیک کنید.

معاملات مارجین روشی برای معامله دارایی‌های رمز ارز است که در آن تریدرها با پول قرض گرفته شده از شخص ثالث معامله می‌کنند. با این دسترسی به سرمایه و پایه سهام بیشتر حتی، معامله‌گران می‌توانند از موقعیت‌های خود برای دریافت سود های بیشتر استفاده کنند.

فیوچرز یا مارجین

مارجین برای معامله گرانی است که سرمایه کافی برای شروع معاملات خود ندارند. در حالی که فیوچرز بایننس گزینه مناسب‌تری برای معامله گران متعادل می‌باشد.

 

  • Fatemeh Mahmoodi

آلت کوین در اصفهان به دسته بندی انواع آلت کوین ها برمی گردد که شامل توکن ها، استیبل کوین ها و دوچ کوین ها و شت کوین ها می باشد. آلت کوین ها شامل تمام رمز ارز ها به جز بیت کوین می باشد. بیت کوین اولین رمز ارزی بود که در دنیای ارز های دیجیتال معرفی شدد و پس از آن آلت کوین ها معرفی شدند.

بنابراین آلت کوین ها هر ارز دیجیتالی هستند که بیت کوین نیستنددر سال‌های اولیه رمزارزی، این نوع تعریف بسیار منطقی بود، زیرا بیت‌کوین بیشتر توجه بازار را به خود اختصاص می‌داد و رقبا ده‌ها یا حتی چند صد سکه جایگزین می‌ساختندامروزه کارشناسان تعداد ارزهای دیجیتال را بیش از 10000 واحد تخمین می زنندبنابراین کمتر از همیشه منطقی است که حوزه رمزنگاری را به عنوان «بیت کوین و هر چیز دیگری» تعریف کنیم.

 

بسیاری از آلت کوین ها بر اساس ساختار اولیه ارائه شده توسط بیت کوین ساخته می شوندبنابراین، بیشتر آلت کوین در اصفهان همتا به همتا هستند، به فرآیندی از استخراج نیاز دارند که توسط آن کاربران مشکلات سخت در شکستن بلوک‌ها را حل کرده و راه‌های امن و ارزانی برای انجام تراکنش‌های وب ارائه می‌کننداما آلت کوین ها، حتی با بسیاری از ویژگی های همپوشانی، به طور گسترده ای با یکدیگر متفاوت هستند.

 

 در مورد هر کدام از این آلت کوین ها می توان گفت که این ها بر اساس استیبل کوین به منظور ایجاد پلتفرم برای معامله دیجیتالی ارز های فیات در بستر شبکه بلاک چین ایجاد شده است.

شیت کوین چیست؟ یک اصطلاح تحقیر آمیز است که معممولا برای توصیف ارزهای رمزنگاری شده استفاده میشود که هیچ هدفی قابل تشخیص ندارند. اگرچه این اصطلاح برای سکه هایی که هیچ ارزشی ندارند بهتر استفاده می شود، اما میتوان ان را بر اساس نظر شخصی به هر رمز نگاری شده نسبت داد.

 

 

  • Fatemeh Mahmoodi

در ارزینو شما میتوانید در جریان اخبار و فیوچرز بایننس در اصفهان باشید. اینکه در آینده چه اتفاقی میافتد و مسیر ارز دیجیتال و در اصطلاح فیوچرز بایننس چگونه پیش خواهد رفت. بایننس چیست؟ بایننس همانند بازاری برای تبادل و انتقال ارز رمزگذاری شده در نظر گرفت.از سال 2018 این صرافی خدماتی ارائه میکند و روز به روز بر قابلیت های خود افیزوده و در پلتفرم اضافه میکند یکی ار قرارداد های حال حاضر میتواند فیوچرز بایننس باشد.

فیوچرز بایننس چه نوع خدمتی است؟ به طور کلی قرارداد های فیوچرز بایننس توافق نامه هایی ما بین سرمایه گذاران و تریدر ها و تولید کنندگان است به آنها اجازه می دهد قیمت ارز های دیجیتال و دارایی هایی که بر روی آنها سرمایه گذاری می کنندرا حدس زده و بر طبق حدس های خود پیش بروند. ددر این بازار میتوان کالایی را بدون در اختیار داشتن آن با مشخصات آن کالا را خرید یا فروش کرد. در زمان معینی کالا را تحویل بگیرند.

در بازار بایننس ارز دیجیتال به کیف پول منتقل نمی شود بلکه دائما این ارز ها در حال گردش هستند و از فیوچرز بایننس استفاده می شود که خرید یا فروش دارایی ها را در آینده با قیمتی که از قبل معیین شده است  استفاده میشود. در این بازار با افزایش قیمت از واژه لانگ و با کاهش قیمت از واژه شورت استفاده میشود. و معامله گر ها از پوزیشن شورت و یا پوزیشن لانگ استفاده میکنند برای انجام ترید های خود.

شما میتوانید در فیوچرز بایننس در اصفهان انجام معامله کنید، میتوانید ارز هایتان را پیش فروش کرده و با ریسک کمتری معامله کنید و از معامله خود لذت ببرید همچنین شما میتوانید بدون داشن سرمایه واقعی تجارت کرده و از لوریج استفاده کنید. دیگر نیاز نیست که بیت کوین را در بورس ذخیره کنید.

 

  • Fatemeh Mahmoodi

تحلیل ارز دیجیتال به خصوص تحلیل ارز بیت کوین یک از پایدار ترین و  ثابت ترین ارز ها برای سرمایه گذاری است، می تواند به سرمایه گذاران به خصوص خریداران کمک میکند تا با تشخیص به موقع وارد بازار شده و خرید انجام دهند و چه زمان از بازار خارج شوند. در این حالت سود و زیاد مشخصیرا شخص میتواند دریافت کرده و یا از دست بدهد. بازار های شباهت های کمی با بازار ارز های دیجیتال دارد و با تفاوت های خود میتواند بستر متفاوتی برای معاملات به وجود اورد.یادگیری ارز دیجیتال بدون شک میتواند به رشد و سود دهی سرمایه شما کمک کند.

تحلیل تکنیکال با ملاک هایی مانند تاریخچه قیمتی و حجم معاملات صورت گرفته سعی در پیش‌بینی رفتار بازار دارد، اساس تحلیل تکنیکال برای برسی بازار های سنتی و بورس به کار میرود مشابه تحلیلی است که در بازار مالی مانند  تحلیل ارز بیت کوین به کار میرود و این نوع تحلیل طرفداران خاص خود را دارد.

در تحلیل بنیادی در بورس و ارز های دیجیتال با هم تفاوت دارند،مانند صورت های مالی در بورس برای ارزیابی بنیادی یک شرکت استفاده میشود اما در ارز دیجیتتال گزارشی مااند این میتواند وایت پیپر یا اوراق سفید ارائه شود.

پیش بینی ارزش واقعی بیت کوین چند سال آینده مسئله ای است که سرمایه گذاران میتوانند با تحلیل بنیادی یا فاندامنتال به آن دست یابند. با تحلیل درست و به موقع میتوان یک ارز را در کیف پول خود داشته باشید و طولانی مدت بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

از دست دادن فرصت تحلیل مانند آن مرد بود که با پول بیت کویین هایش پیتزا تهیه کرد و سال ها بعد که بیت کوین با ارزش او دیگر این ارز را نداشت.

 

 

  • Fatemeh Mahmoodi