آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

آخرین ابزاری که به آن خواهیم پرداخت، شاخص مقاومت نسبی است که یک شاخص حرکت است که در درجه اول برای شناسایی خرید یا فروش بیش از حد ارز رمزنگاری شده استفاده می شود. به طور سنتی، مقادیر RSI بیش از 70 نشان می دهد که دارایی دیجیتال بیش از حد خریداری شده است و مقادیر کمتر از 30 نشان می دهد که بیش از حد فروخته شده است.

 

با این حال، وقتی صحبت از BTC و سایر ارزهای رمزپایه می شود، RSI مطمئن ترین شاخص نیست. BTC ثابت کرده است در اغلب اوقات بیش از حد خریداری می شود. با این وجود، ممکن است برای تعیین زمان بازگشت در افق مفید باشد.

 

 

شاخص مقاومت نسبی

  • Fatemeh Mahmoodi

میانگین متحرک یک شاخص محبوب و آسان برای تأخیر است که نوسان قیمت را هموارتر می کند و تصویر واضح تری از متوسط ​​قیمت دارایی دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص ارائه می دهد.

 

میانگین متحرک دو نوع اصلی دارد:

  • میانگین های متحرک ساده
  • میانگین متحرک نمایی

میانگین های متحرک ساده از میانگین حساب مجموعه ای از قیمت ها استفاده می کنند، در حالی که میانگین های متحرک نمایی وزن بیشتری به اقدام قیمت های اخیر می دهند.

 

میانگین کتحرک

  • Fatemeh Mahmoodi

یکی دیگر از ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل فنی که از اهمیت حیاتی برخوردار است، خط روند است؛ که همانطور که از نام آن مشخص است، خطی است که برای شناسایی روند استفاده می شود. با ردیابی رأس یا پایین الگوهای شمعدان، یک تحلیلگر فنی ممکن است روند صعودی یا نزولی قیمت ارز رمزنگاری شده را شناسایی کند و استراتژی معاملات خود را بر این اساس تنظیم کند.

 

 

خطوط ترند

  • Fatemeh Mahmoodi

یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای انجام تجزیه و تحلیل فنی، شناسایی مناطق پشتیبانی و مقاومت است ؛ جایی که به ترتیب انتظار می رود قیمت دارایی دیجیتال کاهش یابد یا افزایش یابد.

 

از آنجا که بازار ارزهای رمزنگاری شده صرفاً مبادله ای بین خریداران و فروشندگان است، دلیل بر این است که تقاضا برای دارایی دیجیتال با کاهش قیمت آن افزایش می یابد و بالعکس، حداقل از لحاظ تئوری. این اصل اساسی عمدتاً مسئول ایجاد هر دو سطح حمایت و مقاومت است. به بیان ساده، بازار اغلب علاقه مند به خرید یا فروش با قیمت مشخص است که سطح هایی را ایجاد می کند که به سختی قابل عبور است.

 

حمایت و مقاومت

  • Fatemeh Mahmoodi