آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

اصطلاحات فارکس

يكشنبه, ۵ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ

اصطلاحات فارکس

اقتصاد دنیای گسترده و عجیبی است به خصوص با توجه به این واقعیت که در جوامع بین المللی هم کاربردی می‌باشد. فارکس بازاری قدیمی اما پر ریسک است بنابراین با نداستن اصطلاحات فارکس و شروع مبادله، آسیب جدی به خود و سرمایه خود خواهید زد. در ادامه چند مورد از اصطلاحات فارکس را بررسی می‌کنیم.

معروف ترین اصطلاحات فارکس

جفت ارز

این اصطلاح در حقیقت اساس کار بازار بین المللی فارکس می‎‌باشد! در بورس جهانی ارز ها، بر اساس میزان عرضه و تقاضا بین معامله گران ارزش گذاری می‌شوند. یعنی هر ارز نسبت به ارز دیگر قیمت گذاری شده و با نسبت ضرایبی که دارند به یکدیگر تبدیل می‌شوند.

جفت ارزهای  اصلی (Major)

 EUR/USDیورو در مقابل دلار آمریکا

 GBP/USDپوند در مقابل دلار آمریکا

 USD/CHFدلار آمریکا در مقابل فرانک سوئیس

USD/JPY دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن

جفت ارزهای فرعی (Cross Pairs)

سایر ارزهای دولتی دیگر به غیر از جفت‌های بالا جز دسته کراس یا Minor محسوب می‌شوند شاید معروف ‌ترین این ارز ها دلار نیوزلند NZD و دلار استرالیا AUD باشند که با یکی از ارزهای بالایی قابل تبادل هست.

فلزات گرانبها طلا و نقر

یکی از روش های امن برای تجارت فلزات گرانبها مثل طلا و نقره، بازار فارکس است. طلا در بازار Forex با کد بین المللی آن یعنی XAU»» نماد گذاری می شود. از آنجایی که آمریکا دارای با ارزش ترین ذخایر طلا در دنیا است این فلز معمولاً در برابر دلار آمریکا معامله می شود.

پوزیشن

یکی دیگر از اصطلاحات فارکس، پوزیشن می‌باشد. در بازار فارکس پوزیشن را هنگامی به کار می برند که معامله ای را آغاز کرده باشید؛ یعنی ایجاد معامله و دستور خرید و فروش را پوزیشن می‌گویند.

وقتی شما Long position (buy) می‌گیرید یعنی ارز اولی گران می‌شود و ارز دومی ارزان می‌شود که این جمله را به شیوه‌های مختلفی می‌توان گفت؛ ارز اولی تقاضا شده و ارز دومی عرضه شده است یا می‌توان گفت: قیمت ارز اولی نسبت به دومی افزایش پیدا کرده است در این حالت ما باید دستور خرید ایجاد کنیم.

وقتی شما Short position (sell) می‌گیرید یعنی ارز اولی ارزان می‌شود و ارز دومی گران می‌شود که این جمله را به شیوه‌های مختلفی می‌توان گفت. ارز اولی عرضه شده و ارز دومی تقاضا شده است یا می‌توان گفت قیمت ارز اولی نسبت به دومی کاهش پیدا کرده است در این حالت ما باید دستور فروش ایجاد کنیم.

اسپرد (Spread)

یکی از رایج ترین اصطلاحات فارکس است و اگر بخواهید معامله را در بازار فارکس آغاز کنید احتمالا زیاد از آن می شنوید! در مرحله‌ی اول به نظر مفهومی عجیب و گسترده می‌آید؛ اما به ساده ‌ترین زبان اسپرد همان مفهوم کارمزد در بازار بورس ایران را دارد. در حقیقت به اختلاف بین قیمت درخواستی و پیشنهاد اسپرد گفته می‌شود که همان کارمزد هر بروکر هست. بدیهی است که هر چه این عدد کوچک‌تر باشد به نفع معامله‌گر خواهد بود.

جمع بندی

اصطلاحات فارکس را یاد بگیرد، با خود تمرین کنید و در معاملات خود از آن‌ها استفاده کنید. گاهی جزئیاتی مانند اصطلاحات فارکس تأثیرات عمیقی می‌گذارند. در صورتی که قصد دارید وارد بازار فارکس شوید اول از همه باید از اصطلاحات آن کامل آگاه شوید. این بازار یک بازار قدیمی و پر ریسک است و شما باید آن را جدی بگیرید اگر اشتباه کوچکی انجام دهید یا بدون اطلاعات وارد این بازار شوید شکست می خورید.

 

  • Fatemeh Mahmoodi

اصطلاحات فارکس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی